close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כשהזוגיות עולה על שרטון ויש ילדים – מפת דרכים

מערכת שורשג אדר א, תשפד12/02/2024

ני זוג רבים בשלב המשבר הראשוני חוששים שהדבר יתגלה לבן/ בת הזוג, ופעמים רבות הם גם חוששים לספר את זה לעצמם, ולנקוט בצעד הסימבולי הזה, שפעמים רבות מייצג ומסמל את תחילת הסוף

תגיות:
צילום: freepik

לרוע המזל, בחיים האלה גם דברים פחות משמחים הם מנת חלקנו.

במדינה שבה הידיעה הזו אינה חדשות לאף אחד, ומוכה חדשות לבקרים במשבר אחר משבר, אך טבעי שהמשברים יחלחלו גם אל החיים האישיים, וכפועל יוצא, אל החיים הזוגיים.

אז מה קורה כאשר אנחנו בזוגיות ארוכה, נשואים או שלא (כי אין הבדל ממשי מבחינת דיני המזונות בישראל), ואנחנו נכנסים לתקופה קשה של משבר?

אבות ואימהות רבים נכנסים לחרדה כפולה ומכופלת. פעם אחת, בשל החששות והפחדים שמביאים איתם המחשבות על הפרידה. זכרו, הכוונה היא לזוג המצוי במשבר, לא לזוג שכבר החליט שהוא נפרד. המחשבה על

צילום: freepik
פרידה מהדבר הכי יציב וסלעי שיש בחיים, ודאי וודאי כאשר יש ילדים, היא מחשבה שאינה פשוטה כלל ועיקר לאיש. וגם לא לאישה.

החרדה השנייה נוגעת ישירות למצב הייחודי של זוגות עם ילדים. כמה שיותר קטנים, ככה יותר מפחיד. אין מה לעשות, בעידן הזה, כשסוכנויות דירוג האשראי חוזות עתיד קודר, האבטלה גואה, וקשה לראות סוף למלחמה, הדבר הטבעי הוא כי תהיה דאגה כלכלית. ואם יש היתכנות לפרידה, על אחת כמה וכמה.

מיתוסים רבים נפוצים לגבי פרידות של זוגות עם הילדים, והמשמעויות הכלכליות שלהן. אך הם לא תמיד נכונים. הפער הברור שמייצר ומתדלק את החרדה הזו – הינו פער בידע. אנשים מן היישוב – ובצדק – לא מודעים לזכויותיהם ולעתיד הכלכלי שלהם – שכן אין מדובר בשאלות סבוכות. אי הידע על הצפוי לבוא – שאולי גם לא יבוא, אך הוא לראשונה מתמצק במוח בני הזוג כאפשרות ממשית – היא בעיה ממשית שיוצרת קשיים נפשיים.

אז מה עושים? האפשרות הקלה הראשונה היא פניה לעורך דין. להבין, לשאול, להתייעץ. אך רבים לא רוצים לנקוט בצעד הזה, בטח כאשר מדובר רק בתחילת המשבר. חלק גדול מהאנשים, מסיבות כלכליות גרידא. עורך דין המומחה לדיני משפחה וגירושים הוא מוצר יקר, בטח אם הוא טוב, מה שמאוד כדאי שהוא יהיה אם כבר מחליטים להיוועץ באחד. אבל זו לא הסיבה היחידה להימנע מהצעד.

בני זוג רבים בשלב המשבר הראשוני חוששים שהדבר יתגלה לבן/ בת הזוג, ופעמים רבות הם גם חוששים לספר את זה לעצמם, ולנקוט בצעד הסימבולי הזה, שפעמים רבות מייצג ומסמל את תחילת הסוף.

מאידך גיסא, החרדה עודנה כאן ומקשה על החיים. שוב, מה עושים? ובכן, ישנם כלים נוספים שניתן להיעזר בהם. לאחרונה הושלם מדריך לחישוב דמי מזונות כולל ומקיף, שבהחלט מציע ומנגיש ידע רב בנושא, וכתוב בצורה שאנשים מן היישוב יכולים לקרוא ולהבין.

שנית, תמיד מומלץ להתייעץ עם חבר או חברה, או בן משפחה, שעבר דבר דומה. כמובן, כדאי שהוא יהיה אדם דיסקרטי שאתם נותנים בו את אמונכם.

לבסוף, ניתן למצוא ברשת כלי עזר נוספים, כגון מחשבון דמי מזונות, שממש נותנים מושג מספרי, לאחר הזנת הנתונים הספציפיים. כמובן שהדבר אינו מדויק במאת האחוזים, אך יכול לתת איזשהו קירוב והבנה של התמונה. זכרו, חרדה מתחילה כאשר יש חוסר חיבור או חוסר ידע. התייעצו, השתמשו בכלים ובעזרה שאתם יכולים לקבל. אתם לא לבד בזה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה